Friday, 19 December 2008

Romantik & Kosmetik

once upon a time.....

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik,
sambil
berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...
Pakwe: abang kan jadi Ultramannya
Makwe: kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Pakwe: Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya
Makwe: Oh gitu....kalau saya jadi bunga
Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya
Makwe: Kenapa bukan kumbang
Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang
kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari
Makwe: Wah! hebatnya abg nie...begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih
tersebut untuk bersiar-siar...tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul
kayu, dan jatuh tersembam ke tanah....bedebik!!!!!! macam nangka busuk
daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)
Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu....buto ko!!!!!, tak nampak ko
sayang aku nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)...sayang takde apa2 ke?
Makwe: Takde sikit je bang...cuma luka sikit jer dahi nie
Pakwe: Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua...selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga...2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa
anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?
Suami: Masakan abg boleh lupa
Isteri: Kalau saya jadi bintang
Suami: Abang jadi beginilah
Isteri: Kenapa bukan Ultraman...
Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman...kat Jepun adalah....apa lah awak nie
Isteri: ?????????, kalau saya jadi bunga
Suami: Abang jadi beginilah
Isteri: Apa abg nie...cakaplah betul2
Suami: Apo kono eh dongan ekau nie...dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu...
kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie,sapo nak bagi
makan kek anak kito tu....yang mengado2 nak jadi bintang tu buek apo???
Isteri: Abe nie tok supo dulu....tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh
tok comey lagi
Suami: Takdo nak romantik kosmetik do....

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga
tersebut....tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu
(mungkin
tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah.....

Isteri:
Aduh abe sakik nyo!!!!!
Suami: Apo kono eh awak nie....buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!
Isteri: Sob...sob...sob...
moral : keh keh...lu pikir la sendri

11 comments:

ku kesepian said...

blh thn gk...tp ending tu x phm lh...

Papa-Itam said...

lawaklah...memang akan berlaku macam tu....tanggungjawab dah bertambah...kasih sayang ada banyak cara boleh ditunjukkan...manis mulut tak semestinya menjanjikan kebahagian yang berkekalan...

megat said...

cantik blog u ni

bunga binti nordin said...

hahahahha
:D

SyrupusSimplex said...

kelakar la..

barbiezaza86 said...

sblom kawen pun mmg cmtue..bkn lepas kawen jek..x sume org hipokrit..kite leh nilai sndiri..lu pk la sendiri..hehe

nurfairuz said...

a.a kn,tapi kdg2 bila kehadiran cahaya mata lagi menambahkan seri rumah tangga;-)

dhi. said...

klaka la! hahaha.

:DD

OHSNAP! IFFA. said...

Hahahahahaha!

Kesian bini die xD

F.E.Y.R.A said...

hahaha ..
mcm lagu tan sri SM Salim laa ..

'dulu laen .. skang laen .. '

ksian bini dye tuhh .. ;)

Dinda said...

haha~
slm knl ye,,;)

 

.:: KITE NYE CRITE ::. © 2008. Design By: SkinCorner