Tuesday, 18 November 2008

Bila Kita Sayang

Bila kita sayang orang tu... Kita terima je apa yang org tu kata ..Tapi bila dia kata kita? Hati kata takpe manusia tak sempurna ..


Bila kita sayang orang tu.. Kita tunggu dia lama pun tak pe, Tapi bila dia tunggu kita??? dia marah2... Hati kata ala, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu...



Bila kita sayang orang tu.. Kita tak tido pun tak pe layann dia yang tengah bosan, Tapi bila kita bosan, Ada dia layan kita? Hati kate tak pe dia busy kott..



Biler kita sayang orang tu..Kita gaduh dengan dia, kita diam je.. Tapi dia heboh 1 dunia Hati kata tak pe, dia tension tuu...

Bila kita sayang orang tu.. Kita call nak cakap dengan dia .. Tapi dia gayut dengan orang lain.. Bila jadi cam tu Hati kata, tak pe, Dia ada hal nak cakap dengan kawan dia..

Bila kita sayang orang tu.. Kita bercerita dengan dia, tapi cerita dengan tunggul lagi baik ,
Tapi bila dia bercerita dengan kita Kita dengar, semua kite ingat Hati kata tak pe sayang katakan…

Bila kita sayang orang tu.. Kita dengan dia lapar ,Tapi kita bagi semua roti kita kat dia , Hati kata, ala jagalah hati dia, kesian dia….

Bila kita sayang orang tu.. Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih, Tapi bila kita letih, dia suruh jugak kita layan dia bila dia bosan.. Hati kata,bukan selalu pun..

Bila kita sayang orang tu.. Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit, Tapi bila kita sakit,Dia siap kuar dengan kawan2 dia.. Hati kata, ala tak pe,tak kan dia nak berkepit dengan kita 24 jam..


Bila kita sayang orang tu.. Kita tak pernah pentingkan diri sndri, Tapi dia hipokrit tahap gaban, Hati kata tak pe, dia memang macam tu kena lah terima..



Bila kita sayang orang tu.... Kita sayang nak tinggalkan dia selamanya, Tapi dia tak tahu kita berdepan dengan maut, Walaupun kita sakit,dia kata kat kita,sakit biasa2 je , Jangan nak mengada-ngada Hati kata, Macammanalah dia bila kita tak ada, mesti dia gembira....... ;(



Kite Nye Crite : Bila kita sayang orang tue, macam2 kiter sanggup buat utk diakan..tp ape yang orang tue buat pada kiter utk buktikan dia sayangkan kiter???Tepuk dada tanye hati..selami jiwa hayati sanubari..semoga berbahagia...


Spesel Thanks To : Awek Blues86 for This Massage..

4 comments:

Anonymous said...

herm...simple tp penuh makne...hayati dan fahami.. tempatkan kiter di tempat org lain..nescaya kiter akan rase ape yg org lain rase..selamat beramal dan renung-renungkan...w'salam..
p/s : awek_blues86

FiSaU said...

sesunguh nya ayat neh mmg menyayat hati....sob2.......huhu......

bunga binti nordin said...

touching ler..

:)

dhi. said...

sumpah aku terase time bace ni.bende ni sume jdi kt aku la..huhuu~

 

.:: KITE NYE CRITE ::. © 2008. Design By: SkinCorner